Monday 14 November 2011

Kisah Makan



Hari Jumaat 11.11.11 yang lepas, disebabkan aku balik lewat sebab ikut en. hubby ke Cyberjaya. Balik qumah rasa malas nak masak. Jadi, malam tu aku ajak anak-anak aku makan kat luar aje. Restoran ni dekat jer dengan qumah aku. Masakannya ok ler tak ler sedap mana tapi mungkin sebab dah penat dan lapar, habis juga ler aku makan.

Aku order Kuey Teow Tomyam. Untuk anak-anak pulak aku ambik Sup Sayur dengan Nasi Putih sepinggan (kongsi 2 orang). Sebab petang tu masa gi ambik anak aku, adik ipar aku dah bagi anak aku makan. Air lak aku order 2 Teh O' Ais dengan 1 Air Kosong.

Lepas makan dan lepak-lepak sekejap kat kedai tu, aku pun ajak anak aku balik. Masa nak bayar, terkejut aku. Korang tahu sebab apa???

 Bayar untuk makan RM 12.80 dan air RM 2.40. So total semua RM 15.20. Mahal giler. Conpem.....ini ler kali pertama dan kali terakhir aku makan kat sini. Kalau hari-hari makan kat sini, pokai ler aku........


Corat Coret  :  En. Hubby tak join sama sebab ada urusan. Kalau dia ada mesti kami tak akan makan kat kedai ni.

No comments: